Informatika
Nevidíš tu vhodnou hru do svojí výuky? Nevadí, vytvoř si za chvíi vlastní hru nebo to dej za domácí úkol. Vytvářením her se látka efektivně učí.
Autor hry: Martina Kopečková
Hodnocení hry: 3,1 / 5 (hodnotilo 136 uživatelů)
Hrálo: 588 lidí
úlohy hry:
- Jak zapíšete reálnou konstantu 0?
- Jak nadefinujete celočíselnou proměnnou n?
- Jak nadefinujeme reálnou proměnnou x?
- Jak nadefinujeme znakovou proměnnou z?
- Do proměnné z typu char vložte znak *.
- Jaká je definice celočíselné proměnné n s inicializací na 5?
- Jaký datový typ je vyhrazen v jazyku c pro velké celé číslo?
- Co je správně? Proměnná x je celočíselná.
- Co je správně? Mám proměnnou int x. Chci do ní načíst hodnotu z klávesnice.
- Jak zapíšeš reálnou konstantu 1?
- Máme proměnné int a = 7 a int b = a % 5. Jaká hodnota bude uložena v proměnné b?
- Máme proměnné int a = 7 a float c = a / 5. Jakou hodnotu bude mít proměnná c?
- Máme proměnné int a = 7 a float c = a / 5.0. Jakou hodnotu bude mít proměnná c?
- Jakou znakovou konstantu má klávesa ENTER?
- Jak vypíšeš v jazyce C čísla od 1 do n. Začátek kódu: int n = 5;
- Jak se načte n čísel pomocí for cyklu. Začátek kódu: int n = 5; int cislo;
- Jak vypíšeš v jazyce C čísla od n do 1. Začátek kódu: int n = 5;
- Máme funkci printf("%d %d %c %f", 5, 8, 'a', 2). Co se vytiskne?
- Kolik parametrů u funkce printf se musí napsat za řídící řetězec formátu? printf("%c%f%d",???)?
Autor hry: Martina Kopečková
Hodnocení hry: 3,2 / 5 (hodnotilo 166 uživatelů)
Hrálo: 582 lidí
úlohy hry:
- Exponovaný obraz se v digitálním fotoaparátu uloží
- Jaká je fotografie, pokud její histogram je převážně v pravé části?
- Při fotografování určuje hloubku ostrosti
- Pokud fotíme koně na dostizích (v běhu) nastavíme čas (závěrku)
- Který motivový program používá co možná nejkratší čas?
- Pokud fotíme portrét, je otvor ve cloně
- Pokud fotíme krajinu, otvor ve cloně bude
- Jaká je fotografie, pokud její histogram je převážně v levé části?
Autor hry: Martina Kopečková
Hodnocení hry: 3,8 / 5 (hodnotilo 26 uživatelů)
Hrálo: 220 lidí
úlohy hry:
- Máme definici pole: char pole[100]; Na kterém indexu se nachází první prvek v poli?
- Máme definici pole: char pole[100]; Na kterém indexu se nachází poslední prvek v poli?
- Máme definici pole: char pole[100]; Na kterém indexu se nachází čtvrtý prvek v poli?
- Máme pole p s inicializací: int p[ ] = {2, -8, 9, 4, 6}. Jakou hodnotu má prvek p[2]?
- Jaké prvky budou v poli a?
- Jaké prvky budou v poli a?
- Jaké prvky budou v poli a?
Autor hry: Martina Kopečková
Hodnocení hry: 1,0 / 5 (hodnotilo 1 uživatelů)
Hrálo: 12 lidí
úlohy hry:
- Mám definované struktury viz obrázek a proměnnou z1 typu ZAK. Jakým příkazem vložím do položky vek proměnné z1 hodnotu 16?
- Máme definované struktury viz obrázek a proměnnou z1 typu ZAK. Jakým příkazem nastavíme žáku z1 známku z matematiky (položka m) na jedničku?
- Kolik položek má struktura ZNAMKY?
- Které položky struktury ZAK jsou textové řetězce?
- Jakým způsobem nadefinujeme proměnnou z1 typu ZAK?
- Máme definované struktury viz obrázek a proměnnou z1 typu ZAK. Jakým příkazem načteme hodnotu z klávesnice do položky jmeno proměnné z1?
- Máme definované struktury viz obrázek a proměnnou z1 typu ZAK. Jakým příkazem načteme hodnotu z klávesnice do položky ivt proměnné z1?
- Máme definované struktury viz obrázek a proměnné z1 a z2 typu ZAK. Jakým příkazem zkopírujeme všechny hodnoty žáka z1 do žáka z2?
- Musí být v příkazu "switch" vždy uvedena větev (možnost) default?
- Co dělá příkaz "break" v příkazu "switch"?
Autor hry: Martina Kopečková
Hodnocení hry: 2,8 / 5 (hodnotilo 26 uživatelů)
Hrálo: 260 lidí
úlohy hry:
- Která definice je správná pro matici na obrázku?
- Máme definovanou matici s inicializací: int mat[3][3] = { {1, 2, 3}, {4, 5, 6}, {7, 8, 9} }. Jakou hodnotu má proměnná mat[1][2]?
- Máme definovanou matici znaků char mat[4][3]. Kterým příkazem vložíme do prvního řádku matice samé hvězdičky?
- Je matice na obrázku symetrická podle hlavní diagonály?
- Máme matici celých čísel 3×3. Jak funkce na obrázku změní hodnoty v této matici?
- Seřaď definice matic podle velikosti zabraného místa v operačí paměti od nejmenšího po největší.
- V jakém vztahu jsou řádkové a sloupcové indexy u čtvercové matice nad hlavní diagonálou?
- Jaký je vztah mezi řádkovými a sloupcovými indexy na hlavní diagonále?
- Jaký je vztah mezi řádkovými a sloupcovými indexy prvků vedlejší diagonály čtvercové matice?
- Máme definovanou matici s inicializací: int mat[3][3] = { {1, 2, 3}, {4, 5, 6}, {7, 8, 9} }. Jaký řádkový a sloupcový index má číslo 9?
Základy informatiky (4 úlohy)
POZOR, úloha z této hry byla nahlášena jako chybná.0%
Hrát hru Sdílet hru Vytvořit turnaj Přidat do třídy


POZOR, úloha 4. z této hry byla nahlášena jako chybná. Komentář nahlášení je tento: RAM znamené , Random Access Memory a ne rapid... Dávej tedy pozor na tuto úlohu a ověř si u ní informace.
Vytvořit vlastní otázky