Učivo

Základní pojmy on-line marketingu

Důležitým pojmem digitální marketingu je konverzní trychytář. Znamená cestu zákazníka od zaujetí reklamou až po nákup.
Tato cesta může trvat pár minut v případě levných produktů (tričko, knížka atd.) , ale také měsíce nebo dokonce roky v případě drahých věcí (nemovitosti, auta atd.) 
Představ si vše jako trychtýř, kde nahoře je třeba návštěvnost na webu a dole zákazníci, co nakoupili.
Příklad: 
Reklama na tričko vzbudí náš zájem na Facebooku, díky čemuž navštívíme e-shop Alfa, prohlédneme si ho, pak odejdeme. Zvažujeme, dlouho se rozhodujeme, podíváme se do srovnávače cen triček, znova si podíváme na e-shop Alfa, pak vidíme jinou reklamu, třeba na YouTube, přihlásíme se k odběru newsletteru, kde nám chodí tipy na cool trička a po dlouhé době se konečně rozhodneme tričko koupit. Cesta od zaujetí reklamou až po koupi trvala třeba 2 týdny, kdy jsme zvažovali nákup, rozhodovali se, vyhledávali informace až na konec nakoupili.
To vše ale v ideálním případě, normálně odpadne třeba 99,5 % lidí a produkt si na základě dané reklamy nekoupí.     
 
Zasekli jste se? Řešení je zde
5 / 6

Seřaď příklad tohoto konverzního trychtýře:

  • Vidím reklamu na Facebooku
  • Podívám se na e-shop s Oblečením
  • Zvažuji to, jdu se podívat ještě na jiný e-shop
  • Nakoupím